اصول مدیریت عالی

اصول مدیریت عالی

مدیریت
1401/03/08

در بنیادی ترین سطح، مدیریت رشته ای است که از مجموعه ای از پنج کارکرد کلی تشکیل شده است: برنامه ریزی، سازماندهی، کارکنان، رهبری و کنترل. این پنج کارکرد بخشی از مجموعه ای از شیوه ها و تئوری ها در مورد چگونگی تبدیل شدن به یک مدیر موفق هستند.

بیل دیویس، MA، CM، دانشکده اصلی و رئیس برنامه برای برنامه‌های مدرک آنلاین در دانشکده تجارت و فناوری فوربس در پردیس جهانی دانشگاه آریزونا، اصول کلیدی مدیریت خود را به اشتراک می‌گذارد.

به گفته استیو جابز، سادگی می تواند سخت تر از پیچیدگی باشد: شما باید سخت تلاش کنید تا تفکر خود را تمیز کنید تا آن را ساده کنید.

با درک و یادگیری استفاده از این اصول جهانی، به احتمال زیاد به عنوان یک مدیر در هر سازمانی برتر خواهید بود. این وبلاگ را بخوانید تا با پنج اصل مدیریت عالی آشنا شوید.

در حالی که مدیران اغلب به کار خود به عنوان وظیفه یا نظارت در جهت گیری نگاه می کنند، این دیدگاه یک توهم است.

در بنیادی ترین سطح، مدیریت رشته ای است که از مجموعه ای از پنج کارکرد کلی تشکیل شده است: برنامه ریزی، سازماندهی، کارکنان، رهبری و کنترل. این پنج کارکرد بخشی از مجموعه ای از شیوه ها و تئوری ها در مورد چگونگی تبدیل شدن به یک مدیر موفق هستند.

درک کارکردها به مدیران کمک می کند تا تلاش ها را بر روی فعالیت هایی متمرکز کنند که به نتیجه می رسند. خلاصه کردن پنج کارکرد مدیریت عالی (محتوای مدیریت ICPM):

برنامه ریزی: هنگامی که به برنامه ریزی در نقش مدیریت فکر می کنید، در مورد آن به عنوان فرآیند انتخاب اهداف و اقدامات مناسب برای پیگیری و سپس تعیین اینکه از چه استراتژی هایی استفاده کنید، چه اقداماتی را انجام دهید و تصمیم بگیرید که چه منابعی برای دستیابی به اهداف مورد نیاز است فکر کنید.

سازماندهی: این فرآیند ایجاد روابط کارگری به کارگران اجازه می دهد تا برای دستیابی به اهداف سازمانی خود با یکدیگر همکاری کنند.

رهبری: این عملکرد شامل بیان یک چشم انداز، انرژی دادن به کارکنان، الهام بخشیدن و ایجاد انگیزه در افراد با استفاده از بینش، نفوذ، متقاعدسازی و مهارت های ارتباطی موثر است.

کارکنان: استخدام و انتخاب کارمندان برای موقعیت های درون شرکت (در تیم ها و بخش ها).

کنترل: ارزیابی کنید که چگونه به اهداف خود می رسید، عملکرد را بهبود می بخشید، اقدامات انجام می دهید. فرآیندهایی را برای کمک به ایجاد استانداردها در محل قرار دهید تا بتوانید اندازه گیری، مقایسه و تصمیم گیری کنید.

شما هم نظر دهید

نام:
ایمیل (نمایش داده نمی شود):
آدرس وبسایت یا وبلاگ (در صورت تمایل):
متن نظر:
«لذت آموزش مجازی را با ما تجربه کنید»
شرکت توان آفرین وستا با هدف ایجاد تغییر و در جهت توسعه و بهبود شایستگی فراگیران تاسیس و در راستای انجام رسالت خود افزون بر صداقت کاری، از کادری کاملاً کارآزموده و با تجربه و همچنین پیشرفته ترین تجهیزات آموزشی برخوردار است.

ارتباط با توان آفرین وستا:

ورود ثبت نام راهنما ارتباط با ما
نماد اعتماد
© کلیه حقوق محفوظ و متعلق به شرکت توان آفرین وستا می باشد.